Moderaterna

Jag blir uppriktigt sagt förbannad så fort jag tänker på moderaterna.
Idag hade Reinfeldt sitt årliga jultal där han la fram moderaternas nya satsningar.
Det innebar att sverige ska få fler poliser i samhället, återfallsbrott ska leda till högre straff
och ungdomar som begår eller blir utsatta för brott ska få hjälp eller upprättelse.

Men har inte Reinfeldt glömt bort en utav dom viktigaste sakerna som händer just nu?
Arbetslösheten ökar, ekonomin är i botten och sjukpenningen kan upphöra för många sjuka.
Att vi ska få fler poliser i vårt samhälle är bra i sig, men det betyder även att skatten måste höjas.
Hur ska jag ha råd med en höjd skatt när det enda jag har att leva på är mitt extrajobb?

"Vad har ni för mål när det gäller den verkliga arbetslösheten?"
"- Målet är mycket enkelt. Vi ska uppnå full sysselsättning. Var och en som vill och kan jobba ska också få ett jobb."

Så svarade Eva Uddén Sonnegård (Statssekreterare, arbetsmarknadsdepartementet).


Jag är väldigt villig till att jobba, men vart är alla jobb?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback