Filmer

Mitt skrivande går verkligen i vågor,
det här är andra inlägget idag.
Fast egentligen inte för just nu är klockan 00.01,
men ändå, jag har inte gått och lagt mig än.
What ever!

Jag har tittat på två filmer idag så jag tänkte skriva lite om om.





Dödens våning
Orginaltitel: Para entrar a vivir
 Engelsk titel: To Let

En spansk skräckfilm som handlar om ett par som får hem en lägenhetsannons i brevlådan.
När dom åker och ska titta på lägenheten så möts dom upp av Hyresvärdinnan.
Det visar sig att dom har träffat på en helt störd människa.

Jag trodde den skulle vara bra med tanke på att det är Jaume Balagueró som gjort den,
(han har även gjort Rec och Från andra sidan), men ja jag hade fel.
Störd film och inte ett dugg obehaglig, man blev bara störd på att dom var så jävla korkade.
Men den får ändå ett + med tanke på att den var bara ca 1 timme lång,
så man slapp kolla på skiten så länge.




Smart People

Lawrence Wetherhold är professor på ett universitet, han är änkeman och olycklig.
Han har två barn och en bror som flyttar in till honom.
En kväll får Lawrence sin bil beslagtagen och i ett försök att rädda den hamnar han på sjukhuset.
Där träffar han en doktor som varit en föredetta elev till honom, gamla känslor bubblar upp.
Lawrence dotter försöker göra allt för att förstöra deras relation, som Lawrence själv är ganska bra på.

Ja det var väl en helt okej film, men jag ville endast se den för att Ellen Page är med.
Jag tycker inte man kan kalla det för en komedi, för jag tror inte jag skrattade en endaste gång.
Men det kan ju faktist vara så att jag inte har någon humor, vad vet jag.
Nej men filmen var lite småseg och det hände inte så mycket,
men den är helt okej att kolla på en tråkig måndagskväll.
Den får + +

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback